Ny läshög.

bild kopia

 

Nu ligger nya böcker på mitt nattuksbord. Bl a: Jeanette Winterson – Why be happy when you could be normal, som jag varit nyfiken på så länge – och bara titeln är den bästa någonsin. Tänk att vad människor ska tvingas genomgå bara för att återta rätten att vara sig själva.

Köpte också bästsäljaren Thinking fast and slow, men typograferingen är så otroligt kass (läs amerikansk) så jag vet inte om jag kommer igenom den. Vi får se.

Var lite sugen på må-bra-litteratur just nu, så därav köpet: A street cat named Bob. En sann historia om en hemlös som hittar en katt och hur han genom den orkar ta tag i sitt liv. Bäst att lägga fram nästdukarna.

Och ja, längst ned i högen ser du Fifty Shades of Grey. Vore ju nästan tjänstefel att inte ta reda på vad ”the fuzz is all about”. Jag måste. Faktiskt.

Nu: Mot soffan…

Kommentera

