Knas hos Slas

I Slas Supporten som jag häromdagen hade förmånen att lästa i förstaupplaga, finns så många förgångna och alldeles förträffliga ord, att jag baxnar (ett annat förgånget men förträffligt ord för övrigt).

Jag förstår bara hälften av dem, och skulle jag be någon i nästa generation att läsa den, så tror jag inte de skulle förstå den alls.

Sorgligt på något sätt, eftersom det kommer bli svårare och svårare att förstå storheten i orden – och människan.

bild kopia 4 bild

Kommentera

