Dagens teknikfråga: OmnWriter

 

Dagens fråga: Hur gör man för att kunna koncentrera sig på sina ord när det är så mycket annat som lockar?

Svar: Jag vet inte vad jag skulle göra utan programmet OmnWriter. Jag har alldeles för svårt med koncentrationen när Word ständigt gör stavningskontroller, räknar mina ord och ger mig prestationsångest i allmänhet. Det får vänta till redigeringsfasen. När jag är inne i råmanus-fasen använder jag istället OmnWriter. Den skjuter dessutom undan alla mejl-pop-ups, internet och mappar – och allt som finns kvar är en vacker vit yta och mina ord. Med lugnande musik till om man så väljer.

Tack och lov för dagens teknik.

Finns att ladda ned här
Skärmavbild 2014-05-28 kl. 11.32.43

Kommentera

